Tuning, czyli zmiana parametrów fabrycznych samochodu to zabieg stosowany od wielu już lat. A kiedy dotyczy on silnika, wówczas nazywany jest chip tuningiem. Wówczas ma on charakter elektroniczny i polega na zmianie oprogramowania, które jest odpowiedzialne za sterowanie silnikiem. Motywem, który skłania najczęściej do zmian parametrów silnika jest chęć posiadania większej ilości koni pod maską. Chodzi więc o to, żeby samochód rzeczywiście był mocniejszy, a tym samym miał lepsze osiągi.
Tuning silnika
Zastanawiając się nad kwestią zwiększenia mocy silnika, warto sobie też uświadomić, że nie wszystkie auta do tuningu elektrycznego się nadają. I tutaj przeszkodą może być rodzaj napędu. I tak na przykład napęd hybrydowy w tej kwestii sprawia wiele kłopotów. Choć na rynku można znaleźć już specjalistów, którzy i z tym dają sobie radę. Najpopularniejszym jednak rodzajem silnika, gdzie taki tuning jest stosowany jest silnik spalinowy. No i tu oczywiście na pierwszy plan wysuwa się marka Volkswagena, która to tworzy modele samochodów jakby wręcz przystosowane do kolejnych zmian w pracy silnika. Doskonałym przykładem jest Passat szóstej generacji. Samochód ten fabrycznie ma zostawiony pewien zapas, który pozwala właśnie moc silnika zwiększać.
Ale czy zawsze taki zabieg jest dobrą opcją? Silnik elektryczny a spalinowy – aby zastanowić się nad odpowiedzią, wato przyjrzeć się wszystkim zaletom i wadom takiego procesu.
Sprzęgło dmumasowe
Jeśli chodzi o zalety, to oczywiście jako pierwszą wymienia się większą moc silnik, a także wbrew pozorom – oszczędniejsze spalanie. Z drugiej jednak strony należy wiedzieć, że dla silnika, dodatkowa moc jest też dodatkowym obciążeniem. I to właściwie dla każdego elementu zespołu, a także części dookoła niego. Szczególnie widać to w przypadku koła dwumasowego. Znajdujące się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów, tłumi drgania wywołane pracą silnika. Dzięki temu komfort jazdy staje się dla kierowcy i pasażerów znacznie wyższy. Gdy jednak silnik zaczyna pracować na wyższych obrotach, koło znacznie szybciej się zużywa.
Jeśli chodzi o koło dwumasowe passat b6 jest w nie standardowo wyposażony. Warto o tym pamiętać, gdyż naprawa, regeneracja, czy też wymiana dwumasy Passat to zawsze koszty oscylujące w granicach kilku setek. Podobnie jest także ze sprzęgłem, czy układem chłodzenia, które też ulegają większemu zużyciu na co dzień.