Gadżety reklamowe, służą dużej ilości firm, bez względu na wielkość przedsiębiorstwa, są używane głównie w celach reklamowych. Pomagają w promocji zarówno dla nowych, jak i aktualnych klientów. Mogą też być wręczane pracownikom, kontrahentom lub potencjalnym klientom podczas większych wydarzeń branżowych – np. targów czy konferencji, wtedy są szczególnie potrzebne. Wyróżniające się artykuły promocyjne spowodują rozpowszechnienie wizerunku i skuteczną reklamę oferowanych usług. Aby gadżet był skuteczny musi przede wszystkim zawierać nazwę lub logo firmy i być wykonany w barwach które będą kojarzyć się z marką. Warto wybierać przedmioty, które są bezpośrednio powiązane z działalnością firmy lub przynajmniej w niewielkim stopniu będą się z nią kojarzyły.
Pomimo dużej liczby oferowanych gadżetów, wciąż istnieją te, które są najczęściej wybierane przez firmy. Skorzystanie z gadżetów reklamowych przez firmy jest świetnym sposobem promocji i może być skuteczną i niskobudżetową metodą na wypromowanie się w krótkim czasie. Wszystkie gadżety reklamowe będą przydatne nie tylko podczas dużych akcji promocyjnych, ale przede wszystkim w codziennych sytuacjach.
Najskuteczniejsze artykuły promocyjne
Stworzenie odpowiednich upominków reklamowych, które będą jednym z elementów marketingu firmy, jest uzależnione między innymi od pomysłu, inwencji i budżetu, jaki może zostać przeznaczony na ich zamówienie i produkcję. Najlepszymi artykułami promocyjnymi wcale nie są ulotki reklamowe, ale są to właśnie odpowiednio dobrane upominki reklamowe, które nie będą wrzucone do pierwszego napotkanego kosza, tuż po wręczeniu, ale będą trwałe i przydatne.
Najpopularniejsze są od lat długopisy z nadrukiem – to przedmioty przydatne, są używane przez każdego i niemal wszędzie. Długopis to niezwykle uniwersalny i potrzebny gadżet, a dodatkowo nawet długopisy dobrej jakości nie będą znacznym obciążeniem budżetu firmy. Ten niepozorny przedmiot może bardzo pomóc w promocji.
Często wybieranym sposobem i zarazem sprawdzoną metodą promocji marki są też kubki reklamowe, które na pewno nie są dla żadnej osoby niepotrzebnym gadżetem, a będą towarzyszyć podczas codziennego picia kawy lub herbaty, przypominając o istnieniu firmy, od której się je otrzymało.
Nieco mniej popularne, ale tak samo skuteczne i praktyczne są torby reklamowe, które raz wręczone, możliwe, że będą towarzyszyć obdarowanemu codziennie i mogą dzięki temu przypominać o marce i jednocześnie zostaną zauważone przez inne osoby, co może przynosić firmie dodatkowe korzyści. Podobne działanie mają parasole reklamowe, których dodatkową zaletą jest fakt, że z pewnością nie zostaną wrzucone na dno szuflady, ani ciśnięte w kąt i zapomniane.
Decydując się na jakiekolwiek artykuły promocyjne, należy pamiętać, że istnieją takie, które nie zawsze będą odpowiednie do okoliczności. Przykładowo, parasole reklamowe, choć są pomysłowe i oryginalne, to nie przydadzą się w środku lata, a kubków reklamowych nie zabierzemy ze sobą na zagraniczne targi. Kubki i torby reklamowe są bardzo dobrym pomysłem, ale wymagają miejsca i często także dokładnego planu akcji promocyjnej. Firmowe długopisy z nadrukiem z kolei możemy mieć przy sobie w każde miejsce. Warto wybrać bardziej uniwersalne upominki reklamowe, które sprawdzą się bez względu na okoliczność.