Zawieszenia pneumatyczne powszechnie uchodzą za rozwiązania rewolucyjne, gwarantujące największy komfort jazdy w każdych warunkach drogowych i pod każdym obciążeniem nadwozia. Nawet pojazdy klasy Premium nie są seryjnie wyposażane w ten typ zawieszenia, co pokazuje, jak ekskluzywną i wyjątkową technologią jest zawieszenie AIRMATIC. Poniżej przedstawione zostaną podstawowe różnice pomiędzy klasycznym, stalowym zawieszeniem, a technologiami pneumatycznymi w pojazdach samochodowych.

Zawieszenie pneumatyczne budowa

W większości pojazdów zawieszenie składa się z dwóch najważniejszych elementów: części resorujących (sprężyny) oraz amortyzatora. Resor pozwala utrzymać koła w stałym kontakcie z podłożem, podczas gdy amortyzator redukuje drgania przenoszone z kół na nadwozie i pozwala równomiernie obciążać każde koło, eliminując ryzyko dobijania czy też podbijania samochodu na wertepach.

W przypadku systemów takich jak zawieszenie pneumatyczne budowa jest o wiele bardziej złożona. System nie składa się z klasycznych resorów, których funkcje przejmowane są przez tzw. miechy wypełniane gazem — często azotem. Miechy zintegrowane są z amortyzatorami, co pozwala uzyskać wysoki poziom współpracy tych elementów i redukować gabaryty poszczególnych jednostek zawieszenia. Zasilanie w gaz gwarantuje specjalny kompresor, który w zależności od warunków obciążenia oraz prędkości dodaje gaz do układu, a w momencie spadku nacisku jest on usuwany z układu. Podstawowym parametrem, który wyróżnia zawieszenie airmatic, jest utrzymanie stałego prześwitu oraz możliwość dowolnej regulacji tego parametru. System gwarantuje wysoki komfort jazdy, idealnie tłumiąc wszelkie nierówności. Przy szybszej jeździe zawieszenie staje się automatycznie bardziej sztywne, co pozwala obniżyć środek ciężkości pojazdu i bezpieczniej pokonywać zakręty, minimalizując kołysanie pojazdu.

Naprawa zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne nie jest montowane w każdym typie pojazdów, gdyż niejednokrotnie mogłoby w tańszych modelach stanowić znaczną część ceny samochodu. Serwisowanie i naprawa zawieszenia pneutatycznego potrafi utrzymywać się na poziomie kilku tysięcy złotych za pojedynczą półoś!
Najczęściej awarii ulegają sprężarki oraz miechy, które z czasem zużywają się i powodują całkowitą utratę funkcji zawieszenia. Koszt sprężarki potrafi wynosić nawet 5-10 tysięcy złotych, co szczególnie w starszych pojazdach potrafi porządnie dać po kieszeni.

Zawieszenie pneumatyczne opinie

Cóż, opinie na temat zawieszenia pneumatycznego są mocno zróżnicowane. Użytkownicy powszechnie je cenią za wyjątkowy wręcz komfort podróżowania. Posiadacze samochodów używanych sygnalizują z kolei olbrzymie koszty związane z wymianą poszczególnych elementów zawieszenia, przekraczające niejednokrotnie wartość rynkową pojazdu. Niemniej jednak posiadając odpowiednią ilość gotówki, warto nabyć pojazd z zawieszeniem pneumatycznym i cieszyć się fantastycznymi warunkami trakcji w każdych warunkach.

Artykuł przygotowany we współpracy z:

Sklep Airmatic

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj