Zawieszenie pneumatyczne zapewnia takie same parametry resorowania, bez względu na obciążenie samochodu. Stosowaną w tradycyjnych modelach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia. Sercem układu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor a6 c5, który pompuje sprężone powietrze do poduszek amortyzatorów, które łagodzą wstrząsy spowodowane przez wystąpienie nierówności. Sprężarka musi tłoczyć jedynie osuszone powietrze we właściwym czasie, co tworzy konieczność ścisłej współpracy kilku różnych komponentów układu.

Plusy zawieszenia pneumatycznego

Poduszka zawieszenia, znana również jako miech, niweluje odczuwanie wszelkich wybojów w czasie jazdy, co przekłada się na wyjątkowo duży komfort. Nowoczesny kompresor q7 pracuje prawidłowo bez względu na wagę pojazdu oraz jego obciążenie. Sprężarka najlepiej działa więc w dużych samochodach typu SUV lub w nowoczesnych limuzynach.

Eksploatacja zawieszenia pneumatycznego

Mający za zadanie tłumienie nierówności miech powinien w ścisły sposób współpracować z elementami takimi jak pompa zawieszenia. Skomplikowana budowa zawieszenia pneumatycznego, a także duża ilość elektroniki sprawia, że właściciel wyposażonego w ten system pojazdu powinien z odpowiednią regularnością kontrolować jego stan techniczny. Sprężarka to element, którego żywotność szacowana jest na ok. 200 tysięcy kilometrów.

Regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Wadliwie pracujący miech zawieszenia pneumatycznego wskazuje na uszkodzenie systemu. Naprawa lub wymiana takich elementów jak pompa zawieszenia i kompresor vw touareg może wiązać się z wysokimi kosztami. Samo zawieszenie pneumatyczne montuje się jednak najczęściej w pojazdach należących do klasy premium, których nabywcy muszą liczyć się z wyższymi kosztami związanymi z eksploatacją. Na szczęście regularnie przeprowadzane kontrole techniczne dadzą szansę, aby odpowiednio wcześnie wykryć usterkę, zanim układ zawieszenia pneumatycznego zostanie uszkodzony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj