Wśród aut jeżdżących po polskich drogach do najczęściej spotykanych zaliczają się modele Volkswagena, Skody, Toyoty, Citroena oraz Chevroleta. Większość z nich to samochody używane, ale coraz więcej osób decyduje się na zakup auta w salonie. Przemawiają za tym takie korzyści jak możliwość skonfigurowania auta pod własne preferencje, szereg pakietów bezpieczeństwa, gwarancji oraz dodatków w postaci kompletu kół, felg wraz z opcją ich założenia lub wymian. Do wad należy bezsprzecznie wyższa cena.

Auta używane – co się z nimi wiąże?

Podstawową kwestią są wizyty u mechanika co jakiś czas celem skontrolowania stanu układów takich jak hamulcowy, elektryczny, rozrządu silnika czy zawieszenia. Powszechnie wiadomym jest to, że należy dokonywać wymiany oleju napędowego, płynu chłodniczego, sprawdzać stan opon. Mimo wszystko jednak nie da się uniknąć nieprzewidzianych awarii pojazdu, najczęściej w najmniej oczekiwanym momencie. Wraz z przejeżdżanymi kilometrami następuje zużywanie części samochodowych przez co auto może trafić do mechanika na naprawę lub dłuższą renowację.

Gdzie kupować części?

Na szczęście istnieje kilka platform internetowych, które oferują szeroką gamę części samochodowych ze wszystkich dziedzin, umożliwiając sprawną wymianę zepsutego elementu na całkiem nowy lub używany ale nadal sprawny. Warto więc na uwadze, że na przykład oryginalne części Chevrolet będzie oferował po wyższych cenach w salonie, a w dużo niższej nieautoryzowani sprzedawcy. Okazuje się, że auta średniej jakości, najczęściej wybierane przez osoby zarabiające około średniej krajowej, mają podobne ceny. Dlatego też, oryginalne części Citroen nie będą odbiegać od cen części innych modeli z tej samej półki cenowej.

Co najczęściej psuje się w autach używanych?

Według badań prowadzonych przez osoby badające rynek, najczęściej wymieniane części można podzielić na kilka kategorii. Są to przede wszystkim tarcze hamulcowe, światła i lampy, drążki kierownicze, amortyzatory, wahacze, stabilizatory oraz resory podwozia. Zdecydowanie częściej psują się samochody małe, a wręcz tzw. mini, dużo rzadziej natomiast vany i samochody terenowe. Najmniejszym odsetkiem usterek mogą poszczycić się samochody sportowe oraz kabriolety. Nie jest nowością stwierdzenie, że im wyższy przebieg, tym większe ryzyko niezapowiedzianej usterki na drodze. Duże znacznie ma także teren, po którym jeździ dane auto – jazda po mieście zdecydowanie bardziej przyczynia się do pogorszenia stanu auta niż długie trasy po autostradzie czy drodze szybkiego ruchu ze względu na częste hamowanie, zatrzymywanie się oraz zmiany prędkości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj