in

Zawieszenie pneumatyczne i jego zalety

Zawieszenie jest, oprócz hamulców i układu kierowniczego, jednym z podstawowych elementów odpowiadających za bezpieczeństwo jazdy. Sprawny układ nie tylko tłumi nierówności na drogach, ale również ma znaczący wpływ na stabilność jazdy i przewidywalność samochodu zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów. Z tego właśnie powodu konstruktorzy i inżynierowie zajmujący się motoryzacją od zawsze poświęcali temu układowi szczególną uwagę, niemal tak wielką jaką przykładano do rozwoju silników. Ukoronowaniem pracy techników jest z pewnością wynalezienie zawieszenia pneumatycznego, które właściwie pod każdym względem zdaje się przewyższać klasyczne rozwiązania oparte o elementy sprężynujące. Zasada jego działania jest niezwykle prosta i opiera się na doświadczeniach zgromadzonych podczas użytkowania innych układów pneumatycznych stosowanych do innych celów.

Zawieszenie pneumatyczne i jego zalety

W zawieszeniu pneumatycznym rolę elementów sprężynujących pełnią specjalne miechy, które są napełniane przez kompresor zasilany z układu elektrycznego samochodu lub bezpośrednio przez silnik. Do miechów wpompowywane jest tyle powietrza (ewentualnie innego gazu) ile akurat jest potrzebne. Dzięki temu możliwe jest utrzymanie stałego prześwitu w samochodzie, nawet wtedy jeśli bardzo go obciążymy. Mało tego, układy elektroniczne pozwalają na bieżącą zmianę wymaganych parametrów w zależności od warunków w jakich akurat znajduje się auto. Możliwe jest zatem przystosowanie zawieszenia do jazdy po trudnym terenie poprzez automatyczne zwiększenie prześwitu podczas jazdy z małą prędkością. lub obniżanie go, aby samochód lepiej radził sobie przy dużych prędkościach. Pozwala to na osiągnięcie optymalnych w danej sytuacji parametrów zawieszenia, co ma niebagatelny wpływ na osiągi pojazdu oraz na ogólne bezpieczeństwo na drodze.

Zastosowanie zawieszenia pneumatycznego

Chociaż układy zawieszenia pneumatycznego montowane są z reguły w autach klasy premium, to w miarę upowszechniania się tej technologii możemy liczyć na to, że już niedługo będziemy mogli spotkać takie systemy montowane fabrycznie w większości aut. Coraz większa popularność ma również wpływ na stopniowe obniżanie ceny zarówno samych układów jak i części do zawieszenia pneumatycznego, dzięki czemu także i konserwacja nie będzie szczególnie kosztowna.

Artykuł powstał przy współpracy z https://shop.limak-airsuspension.pl/pl/

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Instalacje LPG do dużych silników

Instalacje LPG do dużych silników

Kolor mysi... Właściwie jaki jest to kolor?

Kolor mysi… Właściwie jaki jest to kolor?