Możliwość zastosowania instalacji gazowej mamy nawet w przypadku samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Nie możemy jednak zapomnieć o tym, że wykorzystywanie za małych lub najtańszych komponentów nie jest dobrym pomysłem. Kiedy w ten sposób potraktujemy silnik, który ma sześć lub więcej cylindrów, najprawdopodobniej nie będzie spełniał on naszych oczekiwań.

Jak to wygląda?

Instalacje LPG do dużych silnikówKoszt instalacji gazowej w przypadku samochodów z dużym silnikiem jest znacznie droższy niż w klasycznych autach. Jednak oszczędność, jaką będziemy w stanie uzyskać jest większa. Ceny takiego procesu w zależności od modelu wahają się od 3500 zł do nawet 6500 zł, a w przypadku specyficznych jednostek mogą tę kwotę znacznie przekroczyć.
Instalacja LPG w samochodzie ze sporym silnikiem nie należy do najprostszych. Każda część powinna być dopasowana do mocy oraz pojemności motoru. Możemy tego nie robić, jednak takie działanie może sprawić, że układ nie będzie pracował w pełni wydajnie. Słaba praca silnika i instalacji to coś, czego każdy chce uniknąć, dlatego nie warto oszczędzać.
Wybór zbiornika jest uzależniony od miejsca w aucie. Warto, aby jego wielkość pozwalała na przejechanie minimum 300 kilometrów. Według niektórych opinii można stwierdzić, że idealna wielkość wynosi od 70 do około 100 litrów.

Reduktor

Doświadczenie oraz niemała wiedza będą pomocne podczas wybierania części. W sytuacjach, kiedy jeden reduktor nie będzie wystarczający będziemy zmuszeni zamontować dwa takie same. Do około 300 KM możemy śmiało stawiać na jeden, kiedy jednak moc jest znacznie wyższa, powinniśmy zdecydować się na dwa reduktory. W przypadku zastosowania zbyt małego reduktora będzie dochodziło do zmniejszania temperatury gazu i ciśnienia, podczas otwierania przepustnicy. Konsekwencją takiej sytuacji jest samoistne przełączanie zasilania na benzynę lub w niektórych wypadkach uszkodzenie silnika. Kiedy mamy do czynienia z naprawdę paliwożernymi silnikami, konieczne może być podłączenie dwóch rurek do butli, gdyż jedna może nie dostarczać wystarczająco dużo gazu.

Odpowiednia regulacja

Nie spotkamy komputera, który będzie w stanie obsłużyć więcej niż osiem cylindrów w tym samym czasie. Dlatego, chociażby w przypadku Audi W12 konieczne będzie zastosowanie dwóch operatorów do wtrysku LPG. Nie musimy jednak ustawiać dwóch komputerów oddzielnie. W przypadku użycia odpowiedniego adaptera będzie możliwe połączenie ich w systemie slave i master. Dzięki temu sterownik główny będzie odpowiedzialny za pracę podrzędnego, a właściciel samochodu będzie miał tylko jeden przycisk w samochodzie. Dla osoby instalującej to także duże ułatwienie, gdyż będzie ona mogła korzystać z dwóch sterowników w tym samym czasie.

Jakie korzyści jesteśmy w stanie osiągnąć?

Kiedy mamy do czynienia z samochodem z dużym silnikiem, znalezienie argumentów przeciw zakładaniu instalacji gazowej jest naprawdę trudne. Oszczędność, jaką będziemy w stanie uzyskać wynosi kilkaset złotych miesięcznie w przypadku standardowej ekslopatacji. A koszty instalacji, jak wszyscy doskonale wiemy zwrócą się tym szybciej im przejedziemy daną ilość kilometrów. Kiedy instalacja zostanie założona poprawnie, przez dobrych fachowców, nie odczujemy żadnego spadku mocy.
Jeżeli jesteście zainteresowani założeniem LPG do swojego samochodu z dużym silnikiem, zapraszamy na stronę naszego Partnera: Energy Gaz Polska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj